Reklam Kurulu, şirketin televizyon kanallarında yayınladığı “Ariel Süratli Çözünme Dağ Esintisi” isimli toz deterjanına ilişkin reklamlarda, markanın öbür rakiplerinden daha az deterjanla daha güzel paklık sağladığı savını inceledi.
Kurul değerlendirmesinde markanın reklamında, hane halkı tercihlerine nazaran rakiplerinin 2 ölçekle, Ariel’in ise yalnızca 1 ölçekle temizlediği halinde sunum yapıldığı belirtildi. Fakat bu savlar için sunulan IPSOS raporunun geçerli olmadığı ve mukayeseli testlerin hakikat şartlarda yapılmadığı tespit edildi.
Sözcü’nün haberine nazaran Şura yazısında, Ariel’in reklamda argüman edilen ‘daha az ölçek kullanımı’ ve ‘bütçe tasarrufu’ üzere üstün performansını ispat edemediği belirtildi.
Markanın reklamında çeşitli lekelerin bir ölçekle tek yıkamada temizlendiği argümanına ait yapılan testte kirletilmiş çarşafların sekiz defa yıkandığı belirlendi.
Buna nazaran ilgili yönetmeliğe muhalif hareket ettiği belirlenen Procter & Gamble hakkında 2,2 milyon lira idari para cezası ve reklamlar durdurma kararı alındı.